22 cze 2017

Przyjemniutko


Zdałam. Dziś. Ostatni. Egzamin. fakjeeeee

Ten wpis będzie leciutki, przyjemniutki i kolorowiutki, bo tak się czuję (właśnie przefarbowałam włosy na niebiesko). Co najmniej 5 kilo lżejsza ze szczęścia, ulgi i stresu, który skutecznie obrzydzał mi jedzenie przez ostatnie dni. Spędziłam kilka tygodni głównie na przygotowywaniu się do nauki, mówieniu o tym, że muszę się uczyć i - w końcu - na nauce.

Zdarzały się oczywiście dni, w których wybitnie nic nie robiłam. Znaczy się nic naukowego, bo patrzenie w ścianę to już przecież coś. Takiego właśnie kryzysowego dnia pomyślałam o przyszłej-dzisiejszej sobie:
➱ tak niewyspanej, że nawet korektor pod oczy z Maca nie pomaga
➱ muszącej oddać książki do ośmiu bibliotek rozsianych po całym mieście
➱ uciekającej z piskiem na widok tomiku wierszy
(nadmiar poezji szkodzi bardziej niż marihunaen - wniosek na podstawie badań empirycznych)

ALE stojącej w obliczu nowego wyzwania.

Na które dobra kultury rzucić się w pierwszej kolejności już po wszystkim? Które książki, seriale, filmy? Będę cała wasza, o ile nie jesteście poezją i nie ma was w kanonie szkolnym. Weźcie mnie i nie oddawajcie.

Zrobiłam listę tych cudownych pól do eksploracji, a części z nich nawet profesjonalną sesję dywanowo-parkietową. Na moje szczęście, wybrałam bezpieczny grunt, bo prawie same dziewczyńskie rzeczy, a twórczość kobiet i kanon szkolny raczej się nie dodają, hehe. I dziś, w końcuuuuu zabieram się za konsumpcję.

Nie przedłużając...


k s i ą ż k i
➱ Poniedziałkowe dzieci Patti Smith (odświeżyć)
➱ Eseje wybrane Virginii Woolf (doczytać)
➱ Mit urody Naomi Wolf (doczytać)

g a z e t y
➱ Girl's Room
➱ Przekrój

m u z y k a
➱ Horses Patti Smith
➱ Escape Velocity Theo Croker
➱ Beach house z cudowną Victorią Legrand

s e r i a l e
➱ Anne with and E
➱ Freaks and Geeks
➱ Muminki
➱ Girlboss

p o c z t ó w k i 
przedstawiające kobiety, którym chcę się przyjrzeć
➱ Tove Jansson
➱ Frida Kahlo
➱ Louise Bourgeois

... tak będę spędzać wakacje.


p s
widzicie ten piękny obraz?
obraz, o którym już tu pisałam.
mój ulubiony obraz.
dostałam w prezencie jego mniejszą wersję.
i troszkę umarłam z wrażenia.
dzięki po raz setny, Ania 



Trzymajcie się i trzymajcie mnie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

0 komentarzy