9 paź 2012

DANIA | Skandynawia


Wszyscy jeżdżą do Anglii, Hiszpanii, Włoch czy Niemiec, ale Dania? To mało popularny w Polsce kraj do zwiedzania, a tym bardziej do organizowanie szkolnych wyjazdów. Osobiście jestem zafascynowana całą Skandynawią i nie mogłam sobie odpuścić takiej wycieczki. Oczywiście moim marzeniem byłoby zgubienie się gdzieś w wąskich uliczkach Kopenhagi lub Sztokholmu, ale na dobry początek może być i to. Miałam przyjemność bycia w najstarszej duńskiej szkole - Akademi w Sorø, a także w stolicy, Roskilde, Hillerød, Helsingør oraz w Helsingborg w Szwecji. Całkiem sporo, jak na tydzień. 

Moje wrażenia? Chcę tam wrócić, koniecznie! Czuję duży niedosyt, bo na samą Kopenhagę tydzień to zdecydowanie za krótko. Mimo że pogoda nie dopisywała, a napięty harmonogram ciągle pchał nas do przodu to rozczarowanie jest ostatnim słowem, o jakim mogę pomyśleć. Muszę jednak powiedzieć, że przechodnie nie wyglądali tak, jak ich sobie wyobrażałam. Kilka osób zwróciło moją uwagę, ale szczerze mówiąc to w większości przypadków ich styl nie różnił się jakoś szczególnie od tego, co prezentują polskie ulice. Natomiast bardzo zazdroszczę im wielu świetnych marek, których zdecydowanie u nas brakuje m.in. Weekday, Acne, Urban Outfitters.

Nie wzięłam ze sobą aparatu, więc bardzo bardzo bardzo dziękuję Madzi i Marcie za poratowanie mnie zdjęciami, dzięki którym mogę Wam przybliżyć chociaż namiastkę tego, co widzieliśmy.


photos by Magdalena Fountoukidis & Marta

10 komentarzy:

  1. ale tam jest przepięknie! na pewno warto się wybrać, narobiłaś mi smaka! =D

    OdpowiedzUsuń
  2. ale ładne zdjęcia, aż chciałoby się wsiąść do pociągu byle jakiego i uciec od codzienności ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny blog. Oglądam go od jakiegoś czasu i widzę że dokładasz wiele trudności aby było na wysokim poziomie.

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie www.meskomeskie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Kilka lat temu też byłam w Danii, uroczy kraj! Też chciałabym kiedyś wybrać się tam jeszcze raz:)
    F.

    OdpowiedzUsuń
  5. ale super butki na 5 od dolu zdjeciu. Skad ? :>

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, piękne zdjęcia :)

    Dołączam do obserwatorów i zapraszam do mnie :)
    caths-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

10 komentarzy