30 sie 2015

Sammy Slabbinck


Uwielbiam odkrywać nowych kolażystów (?), bo ta gałązka sztuki jest mi szczególnie bliska. Sama czasem się w to bawię, chociaż w przypadku mojej amatorszczyzny trafniejsze jest określenie "wycinanki". Kolaż to... lekkie nadużycie :D Ostatnio pokazywałam Wam osoby, które śledzę przy okazji wpisu o Instagramie, ale minęło już prawie pół roku, więc czas na nowości. Z dzisiejszego znaleziska jestem tak bardzo zadowolona, że od razu postanowiłam uczynić je osobnym postem. Sammy Slabbinck - artysta, który zaczynał jako handlarz starymi meblami - urzekł mnie swoimi surrealistycznymi pracami. Skąd wziął te wszystkie niesamowite zdjęcia? W rozmowie z magazynem AnOther wyjaśnił, że przeszukując przeróżne targi staroci i wyprzedaże garażowe (była to po prostu część jego pracy) natykał się na fantastyczne gazety. Zaczął je kupować, kolekcjonować, a w końcu zamieniać w kolaże. Fotografie pochodzą więc głównie z lat 50., 60. i 70. Zabiegi, którym je poddaje są często bardzo proste, ale efekty? Jak dla mnie bossskie! 
Mid-century advertisements have a certain look that appeals even up to this day. There is a sense of innocence in them that’s very inviting to work with. Putting these images out of their normal frame and juxtaposing them with modern elements can give an exciting and surprising effect. The characters in these ads can function as actors in the collage, and I, as the director, can give them a second life by putting them in a new surreal landscape.
Koniecznie zajrzyjcie na stronę www Sammiego i jego profil na Instagramie!



wszystkie zdjęcia pochodzą ze strony sammyslabbinck.tumblr.com
cytat z artykułu na portalu yatzer

3 komentarze:

  1. Prześwietne są te kolaże!
    + bardzo przyjemnie się Ciebie słucha na snapie (chyba tylko dlatego go założyłam :D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło, bo kompletnie nie jestem "wczuta" w snapa i jakoś tak hm... chyba potrzebuję potwierdzenia, że robię coś ok, albo upomnienia, że beznadziejnie i co poprawić :D Jestem otwarta na wszelkie uwagi!

      Usuń
  2. na stronie http://www.vogue.com/archive można oglądać wszystkie wrześniowe numery amerykańskiego vogue,
    http://www.vogue.com/13322995/vogue-runway-september-issue-online-archive-free-access/ pod koniec artykułu masz wyjaśnione co trzeba zrobić.Jeśli by Cie po zalogowaniu i wybraniu numeru, by Cie wyrzuciło to zaloguj się jeszcze raz i wtedy pojawi się numer, mi na początku się tak działo, teraz chodzi normalnie.

    OdpowiedzUsuń

3 komentarzy